Gymnasieligan HT21 – 40 000 SEK!

Gymnasieligan är tillbaks!

Då var det äntligen dags för höstterminens upplaga av Gymnasieligan! Precis som vårterminen så kommer även höstens upplaga ske helt online på grund av omständigheterna kring Covid-19. Men trots detta kommer vi göra vårt bästa för skapa ett härligt event för alla deltagare och tittare.
Vi kommer sända utvalda matcher och kval under Gymnasieligans gång på våran twitch kanal, PubliclirTV och finalerna kommer sändas live från TV studio med kommentatorer.

Gymnasieligan HT21 kommer se lite annorlunda ut från vårterminens upplaga. Vi kommer att spela tre kvalturneringar i CS:GO och två i Rocket League och League of Legends. Där topp två från varje kval går vidare till ligaspel. De som kvalar vidare kommer alltså spela vidare i en liga där ni sen går vidare till finalerna. Mer om ligaspel kommer skickas ut under turneringens gång samt till de framkvalade lagen. Prispotten för HT21 ligger på 40 000 SEK, 20 000 SEK till CS:GO, 15 000 SEK till League of Legends och 5 000 SEK till Rocket League.

Vilka får delta?

Gymnasieligan är gjord för er som går i 8:an, 9:an samt Gymnasiet och är självklart helt gratis att delta i.<br>
CS:GO: Tre av fem måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.<br>
League of Legends:</b> Tre av fem måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.<br>
Rocket League:</b> Två av tre måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.

Anmäl er till Gymnasieligan:
Ni kan redan nu anmäla ert skollag till Gymnasieligan HT21. Ni får anmäla er till flera kval, lyckas ni kvala vidare så kommer ni inte kunna spela i de andra kvalen. Mer information kommer ges ut till de framkvalade lagen.

Counter-Strike: Global Offensive:
I CS:GO kommer tre kvalturneringar att arrangeras där topp två från varje kval går vidare till ligaspelen.<br>
Kval #1: 8/9, 19:00 – Anmäl er här<br>
Kval #2: 11/9, 18:00 – Anmäl er här<br>
Kval #3: 17/9, 19:00 – Anmäl er här<br>

League of Legends:
I League of Legends kommer två kval att arrangeras tillsammans med SweLeague, där topp två från varje kval går vidare till ligaspelen.<br>
Kval #1: 12/9, 18:00 – Anmäl er här<br>
Kval #2: 19/9, 18:00 – Anmäl er här<br>

Rocket League:
I Rocket League kommer två kval att arrangeras, där topp två från varje kval går vidare till ligaspelen.<br>
Kval #1: 12/9, 18:00 – Anmäl er här
Kval #2: 19/9, 18:00 – Anmäl er här

För att anmäla ditt lag måste du först följa dessa steg:

Logga in på publiclir.se, gå sedan till fliken högst upp till höger (där ditt användarnamn syns) och tryck ner drop-down menyn och där väljer du ”Skapa Lag”.

Laget skall heta något med skolans namn där majoriteten av spelare i laget kommer ifrån (te.x Polhem Gymnasium squad)

Klicka på Administrera lag på din lagprofil och gå till fliken medlemmar, där kan du bjuda in resterande lagmedlemmar genom att fylla i deras användaramn på Publiclir.

Resterande medlemmar kommer då få en notis om deras inbjudan via ringklockan högst upp till höger på sidan.

När laget består av rätt antal medlemmar kan laget ansöka till turneringen genom att gå under ”Spela” sen ”Turneringar” i huvudmenyn.

Viktig information:

Upprop sker 30 minuter innan start där lagkaptenen får en notis via ringklockan där kaptenen validerar lagets medverkande. Samtliga lagnamn måste vara skolans namn (te.x Polhem Gymnasium).

Samtliga spelare måste ha sitt STEAMID eller Summoner name ifyllt på sin profil, beroende på vilket spel ni ska spela.

Alla typ av frågor och kommunikation mellan domare, lag och spelare sker via vår turneringsdiscord: https://discord.gg/utDwry74wC
Det är ett krav att samtliga spelare befinner sig i den discorden.

Kontakt:
Vid frågor kan ni kontakta en turneringsadmin via turneringsdiscorden eller skicka ett mail till info@gymnasieligan.se