Gymnasieligan VT23

Äntligen har vårens upplaga av Gymnasieligan anlänt, denna gång större än någonsin! För första gången i Gymnasieligans historia kommer 8 lag i varje spel göra upp om titeln som Sveriges bästa skola inom respektive e-sport.

Det fysiska slutspelet sker i sammarbete med Mark kommun där hela 144 spelare fördelat på 4 spel kommer göra upp om prispotten på över 60 000 SEK!

Tävla på plats i Kinna!
I år kommer vi inte att arrangera slutspelet på plats under Birdie LAN i Uppsala pga. platsbrist på årets upplaga, istället kommer det att arrangeras på plats i Kinna tillsammans med Mark Kommun, slutspelet kommer vara under 13-14 maj. Vi kommer att som vanligt spela kvalturneringarna online och sedan kommer lagen som kvalar vidare åka och tävla på plats i Kinna. Vi kommer att spela 2 kval i samtliga spel, där de bästa 4 i varje kval går vidare till slutspelet.

Vilka får delta?

Gymnasieligan är gjord för er som går i 8:an, 9:an samt Gymnasiet och är självklart helt gratis att delta i. Man behöver tillhöra en skolförening, har man ingen skolförening kan man anmäla sig genom att skapa en avdelning under Birdie.

CS:GO: Tre av fem måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.
Valorant: Tre av fem måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.
League of Legends: Tre av fem måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.
Rocket League: Två av tre måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.

Anmäl er till Gymnasieligan:

Ni kan redan nu anmäla ert skollag till Gymnasieligan, via er skolförening eller genom att starta en ny klubb under Birdie (det kan göras direkt på hemsidan vid lagskapandet). Ni får anmäla er till flera kval, lyckas ni kvala vidare så kommer ni inte kunna spela i de andra kvalen. Mer information kommer ges ut till de framkvalade lagen.

Läs mer om vilka tider som gäller och hur ni anmäler er här.