Gymnasieligan VT23

Äntligen har vårens upplaga av Gymnasieligan anlänt, denna gång större än någonsin! För första gången i Gymnasieligans historia kommer 8 lag i varje spel göra upp om titeln som Sveriges bästa skola inom respektive e-sport.

Det fysiska slutspelet sker i sammarbete med Mark kommun där hela 144 spelare fördelat på 4 spel kommer göra upp om prispotten på över 60 000 SEK!

Tävla på plats i Kinna!
I år kommer vi arrangera slutspelet på plats i Kinna tillsammans med Mark Kommun, slutspelet kommer vara under 13-14 maj. Vi kommer att som vanligt spela kvalturneringarna online och sedan kommer lagen som kvalar vidare åka och tävla på plats i Kinna. Vi kommer att spela 2 kval i samtliga spel, där de bästa 4 i varje kval går vidare till slutspelet.

Vilka får delta?

Gymnasieligan är gjord för er som går i 8:an, 9:an samt Gymnasiet och är självklart helt gratis att delta i.

CS:GO: Tre av fem måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.
Valorant: Tre av fem måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.
League of Legends: Tre av fem måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.
Rocket League: Två av tre måste gå i samma skola för att delta i Gymnasieligan.

Anmäl er till Gymnasieligan:

Ni kan redan nu anmäla ert skollag till Gymnasieligan VT23. Ni får anmäla er till flera kval, lyckas ni kvala vidare så kommer ni inte kunna spela i de andra kvalen. Mer information kommer ges ut till de framkvalade lagen.

Läs mer om vilka tider som gäller och hur ni anmäler er här.